ساخت افریقا


یکپارچگی و جهانی شدن هرچه بیشتر ممالکت‌ دنیا، در عصر تکنولوژی از هر زمان بیشتر قابل حس است.  دیگر زمانه‌ی ارتباطات سخت و طولانی و طاقت فرسای بین نقاط مختلف گذشته و الان با چند کلیک میتوانیم با دورترین نقاط جهان ارتباط برقرار کنیم، دانش و کارهایمان را به اشتراک بگذاریم و در ساختن جامعه ی مدرن امروز سهیم باشم و البته فرهنگ جامعه‌ی آزاد و به تبع آن جامعه‌ی نرم افزارهای آزاد هم بیشتر از هر زمانی در جوامع جای خود را باز کرده‌اند.

قاره‌ی دشتها و صحراها و حیات وحش زیبا هم ازین جامعه مستثنا نیست. قاره ای که برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگانی دارد همانند همه ی نقاط دیگر دنیا و شاید آگاهی مردمان این کشورها از توانایی افرادشان و اینکه افراد فنی دیگر کشور‌ها آدم فضایی نیستند تاثیر خوبی در روحیه‌ی جمعی و توسعه‌ی کشورهای دورمانده از تکنولوژی داشته باشد. کشورهایی که مردمانش به اندازه ی مردمان تمام نقاط دنیا حق زندگی و استفاده از موهبت‌ها و امکانات بشری را دارند.

سایت‌ Github که در بین‌ توسعه‌دهندگان نرم‌افزار شهرت بالایی دارد و شبکه ی گسترده ای از پروژه های متن باز و آزاد در آن درحال توسعه هستند در اقدامی زیبا یک دسته‌بندی ویژه برای پروژه های میزبانی شده روی خود ایجاد کرده به نام " ساخت آفریقا" و برخی از پروژه هایی که توسط توسعه‌دهندگان کشورهای آفریقایی ایجاد و توسعه یافته اند را لیست کرده که هم خودشان و هم ما بدانیم آسمان همه‌جا یکرنگ است و محدودیت ها شاید کار  را برای افراد خوب و لایق سخت کنند اما دستشان به هیچ عنوان از دنیای امروز کوتاه نیست.